Sayfalar

21 Mayıs 2014 Çarşamba

Karakaya Faaliyeti...

Slayer 7a+
Hacıllı'da Övgün'le birlikte Proje rotaya (Yaklaşık 14-15 ardı sıra boulder hamlesi içeren, 2 ana kilitli muazzam bira hat) yaklaşık 12-13 deneme yaptıktan ve her seferinde kilidin son hamlesinde düştükten sonra, biraz ara vermeye ve 19 Mayıs'ta Karakaya'ya gitmeye karar verdim (Bu arada geçen hafta Övgün rotanın ilk çıkışını gerçekleştirdi). En son 2010 yılında gittiğim bölgede farklı sektörlerde bolca kolay rota tırmanmak istiyordum. Hızlı bir organizasyon ile 16 Mayıs Cuma akşamı Seyfi, Fikriye, Ayla ve Övgün'le yola çıktık....

Otobanın İzmit taraflarında kapalı olması nedeniyle, akşam 20:00 da başladığımız yolculuk, ertesi gün sabah saat 04:00 civarında kamp alanında son buldu. Karakaya'nın sabahki temiz havası ve ay ışığının kayaları aydınlatması görülmeye değerdi. Başka şehirlerden gelenlerle birlikte etrafta yaklaşık 100 kadar çadır görüyordum. Kamp atıp hemen uyumaktansa, yeni aldığım fotoğraf makinesi ile biraz ay ışığını pozlama çalışması yaptım ancak makine küçük olunca, manuel çekim modundaki fotolarda haliyle beklediğim kadar iyi olmadı :) Sabah 5 gibi biraz uyumak üzere, kafamı kampın vazgeçilmez unsuru, evden getirdiğim yastığıma koydum...

"19 Mayıs" ve anlamlı Mesaj
17 Mayıs günü 11:00 civarı uyandık ve kahvaltı için Kaymaz köyünün yolunu tuttuk. Bakkaldan aldığımız beyaz peynir, domates, reçel, helva vb ile köy kahvesinde güzel bir kahvaltı yaptık. Bu arada birkaç foto denemesi yapmayı da ihmal etmedim. Ertesi günler için malzeme alarak yeniden kamp alanına döndük.

İlk gün rota çeşitliliğinin olduğu Rock Doctor sektöre gittik. Kalabalık arasında bulduğum boş rotaya girerek biraz ısındım ve Al, Sana Thorium 6c+ rotasını onsight tırmandım. Ortasında güzel bir dead point hamle olan, kısa ve güzel bir hat. Sonra Yasak Aşk 6c+ rotasına da bir deneme yaptım ancak istasyon altında doğru ayağı bulamayınca rotayı tırmanmak ikinci denemeye kaldı :) Rota layback hamleleri ile başlıyor ve yukarı kısımları teknik yüzey tırmanışı içeriyor. Güzel ve denenmesi gereken bir hat olduğunu düşünüyorum.

Al, Sana Thorium 6c+
Övgün, Al, Sana Thorium 6c+

Günün sonuna doğru Koru sektörü geçtik. Övgün Karakedi rotasına denemek istiyordu. Ben de 2010 yılında bir kez denediğim Slayer 7a+ rotasına girerek hamlelerine baktım. İkinci girişimde rahat bir tırmanışla istasyon klibini yaptım. Slayer rotasının gerçekten denenmesi gerektiğini düşünüyorum. Rota; girişinde çok güzel bir kilit içeriyor, orta kesimde güzel bir dinlenme ve sonrasında ufak birkaç layback hamlesi ile istasyona doğru büyüyen tutamaklarla devam ediyor. Öğretici ve keyifli bir hat...

Yasak Aşk 6c+
Övgün, Alpin Manikür 7b+

İlk günü sonlandırıyoruz ve akşam yemeği için kamp alanında kurulan masalara doğru yöneliyoruz. Menude köfte-ekmek, ayran, pilav ve kuru fasulye var... Yemek sonrası hafif yağmur atıştırırken ateş başında oturup geyik yapıyoruz ve sonrasında Ankara ekibinin Poi gösterisine katılıyoruz. Recep'in getirdiği teleskop ile bulutlar arasından Satürn'e bakıyorum, etrafındaki halkayı görmek güzel, 11:48 de Ay çıkacak ancak çoktan tuluma girmiş oluyorum...

Slayer 7a+

"Sığırcık" kuşları
18 Mayıs sabahı yine güneşli bir havayla uyanıp, ağaçların arasında, yerde mat üstünde kahvaltı yapıyoruz. Bize komşuluk eden Sığırcık kuşları (adlarını tabi ki Net Geo Övgün'den öğreniyorum) ve çıkarttıkları sesler/taklit yetenekleri harika. Kahvaltı sonrası çantalarımızı alıp Göbete sektörün yolunu tutuyoruz. Isınmak için GBT 6a+ rotayı tırmanıyorum ama ısınmadan biraz ötesi olduğunu söyleyebilirim rotanın :) Sonrasında hemen yanındaki Göbete 6c+ rotaya on-sight bir deneme yapıyorum ancak yavaş tırmanış sonucu şişen sağ kol nedeniyle  istasyon altında durakalıyorum ve rotayı ancak ikinci denemede tırmanabiliyorum. Ön kol dayanıklığı gerektiren, girişinde çok güzel bir boulder uzama hamlesi olan, teknik bir rota.

Öğleden sonra 2011 yılında açılan Takılıtaş sektöre gidiyoruz. Sektörün; yüzey çatlakları, kaya yapısı, tutamakları ve manzarası ile muhakkak görülmesi gerektiğini düşünüyorum. Kısa ve çözüm gerektiren Fibrosit 7a+ rotasını tırmandıktan sonra hemen yanında bulunan Fukushima dai-ichi 6c+ rotasını flaşlıyorum. Uzun süredir tırmandığım en ilginç 6c+ diyebilirim ve şiddetle öneriyorum.

Karakaya'dan enstanteneler...
Fibrosit 7a+

Günü bitiriyoruz ve kamp alanındayız. Bir önceki güne kıyasla hava yağışsız ama Eskişehir'in ayazı, bazı insanların dışarıda uyku tulumuyla durmasına bile neden oluyor. Akşam yemeğini yine kamp alanında yiyoruz ancak bu sefer işi tamamen Kaymaz'dan gelen aşçılara bırakmak yerine, yanımızda getirdiğimiz ton balığı ve barbunyalardan destek alıyoruz.

Sibel, Intermezzo 6c
Hüseyin ve oğlu :)
Göbete 6c+

19 Mayıs sabahı erkenden kalkıp hızlı bir kahvaltı yapıyoruz. İstanbul'a dönüşte trafik olma ihtimaline karşı 15:00 gibi tırmanışı bırakacağız ve bu nedenle hızlıca birkaç rota denemek istiyorum. Önce Koru sektöre gidip ısınıyoruz ve sonrasında merak ettiğim Sarıtaş sektöre gidiyoruz. 4 adet rota var sektörde ve hepsi kısa ve farklı bir tırmanış tekniği içeriyor. Mardük 6c+ ve Van Minüt 7a rotalarını flashlıyorum, her ikisini de şiddetle öneririm. Boulder hamleleri ve layback tırmanış tarzı ile geliştirici, güçlendirici ve zevkli hatlar olduklarını düşünüyorum.

Mardük 6c+
Van Minüt 7a

Ekiple anlaştığımız üzere yola çıkmak üzere toparlanıyoruz ancak Övgün'ün kaybolduğunu fark ediyorum. Gider ayak Çeşme sektörde bulunan boulder rotasını denemekte...Rotayı görünce dayanamıyorum ve arabayı sağa çekip, spor ayakkabılar ve kot pantolonla diz takmalı ve uzamalı hamlesine bakıyorum. En nihayetinde İstanbul'a sağ dizinde yırtık olan yegane sevdiğim kot pantolonumla dönmek zoruna kalıyorum :)

Giderayak boulder...
Yolda, Bozüyük'ü geçtikten biraz sonra Adalet Bakanlığı'na ait dinlenme tesislerinde yemek yiyoruz. Tesisin yemek ve fiyat uyumu çok iyi. Burada bahsetmemin sebebi, tesiste hafif suçlardan hüküm giymiş insanların sosyal hizmet kapsamında çalışması ve bunun yanında Türkiye'nin birçok ceza evinden gelen el emeği ürünlerin satışa sunulması. Destek verilmesi anlamında, buraya uğramanın iyi olabileceğini düşünüyorum.

Yemek molası...

Fotoğraf desteklerinden ötürü Ayla, Seyfi, Fikriye, Sibel, Övgün, Ayşen ve varsa unuttuğum arkadaşlara çok teşekkürler....