Hereke uzun zamandır aklımda olan
ve rotalarını merak ettiğim bir yerdi. Son aylarda yüzey tırmanıştan, negatif
tırmanışa doğru kaymıştık. Cuma akşam Övgün’le konuştuk ve Cumartesi sabah
Burak Başaran’ı da alarak üç kişilik ekip olarak Hereke’ye doğru yola koyulduk.
Daha önceden de Doğan ve Engin’den rotalar hakkında detay bilgi almıştım.
 |
Hereke Ulaşım Haritası |
Rotalardan bahsetmeden önce
Hereke’ye ulaşımı anlatmak istiyorum. Hereke Erenköy’den 65 km, Ballıkayalar
sapağından ise yaklaşık 15 km uzakta. Bu özelliği ile aslında İstanbul’a
oldukça yakın bir tırmanış bölgesi. Cumartesi 1-2 saatimizi keşfe ayırdık ve en
sonunda gerek yaptığımız keşif, gerekse diğer tırmanıcı arkadaşlardan aldığımız
betalarla, bölgeye ulaşım için bize göre en ideal yolu bulduk.
E5’ten devam ettiğinizde “Hereke” sapağından
çıkıyorsunuz ve Hereke’nin içine doğru ilerliyorsunuz. Hereke’nin içini geçince sahil yoluna geliyorsunuz
ve tam otoban üzerindeki viyadük (resimde belirttiğim) hizasına geldiğinizde
aracı sahile park ediyorsunuz. Biz bu aşamada sahilde bulunan şantiyenin önüne
park etmeyi yeğledik daha güvenli olduğunu düşündüğümüz için. Otoban üzerindeki
viyadüğün altına park etmek de bir alternatif ancak ıssız ve kamyonların
geçtiği bir yer olduğundan, pek güvenli gelmedi bize (İki park yeri arası
yürüme ile 6-7 dk kadar).
Sonrasında haritada çizdiğim
üzere E5 ve otobanı geçebilmek için İzmit yönüne 200 metre kadar yürüyüp, sola
yukarıya E5’in üzerinden geçen üst araç yolunun ayağına geliyorsunuz. Burada
yolun kenarından üst araç yolunu geçip, otoban viyadüğünü de alttan
geçtiğinizde her iki yol geçişini de (E5 ve otoban) risk içermeden tamamlamış
oluyorsunuz (E5 in geçmenin bir alternatifi de büyük kanalizasyon geçidi ancak
koku nedeni ile bunu tercih etmedik).
Viyadük altından otobanın en iç tarafının (denizden en uzak tarafı) kenarına çıktığınızda, yaklaşık 2 km yürüyeceğiniz düz yola ulaşmış oluyorsunuz.
 |
Otoban kenarı “Ağ Kontrol Ekibi”
Bu aşamada İzmit-İstanbul otoban
yönü trafiğe kapalı olduğundan, gayet keyifli hatta 3 otoban şeridini
kullanarak, kah 100 metre depar atarak, kah zıplayarak eğlenceli bir yürüyüş
yaptık (hali ile otoban trafiğe açıldığında, kenardan dikkatli bir yürüyüş
yapılması gerekiyor).
|
 |
Otobanın trafiğe kapalı olmasını
değerlendiren fırsatçılar….
2 km lik yürüyüşten sonra sol
tarafınızda vadi ve yine sol ilerde kayaları gördüğünüzde artık sola yukarı
trekking zamanı gelmiş demektir. Bu aşamada iki küçük tırmanış (3-5 metre ve
3-4 derece gibi) yapıyorsunuz. Sonrasında kayalara doğru haritada çizdiğim gibi
yürüdüğünüzde, kanımca çok tekrarla hafızaya kazınacak patikayı tamamlayarak,
tırmanış alanına ulaşıyorsunuz (her seferinde karıştırdık ancak şu an
yerleştirdiğimiz babalarla mağaralara ulaşım büyük ölçüde pratik oldu).
|
 |
Yukarı yürüyüş….. (manzara
görülmeye değer)
Bu arada zaman tuttum ve arabayı
park ettiğimiz yerden, alt mağaraya ulaşmamız 43 dakika aldı. (Ulaşımı
gerçekleştirirken, yol geçişlerinde ve iki küçük tırmanışta lütfen DİKKATİ
ELDEN BIRAKMAYINIZ!)
Veeeee sektörler. Hereke’de iki
adet mağara var ve üst mağara da 5, alt mağarada 4 olmak üzere toplam 9 adet
birbirinden güzel rota bulunuyor (öğrendiklerim bunlar, ilave rota var ise
lütfen belirtiniz).
|
 |
Üst mağara genelde günün
çoğunluğunda güneş alırken, alt mağara ise gölgede kalmaktadır. Rotalar şöyle:
Üst Mağara
Süt Kolonet 7c (IX)
Süt Kolonet (Varyasyon) 7b+ (IX-)
Çanlar Kimin İçin Çalıyor 8a (IX+/X-)
Jimi Hendrix 8a (IX+/X-)
Emzik 6b
(VII)
Alt Mağara
Leb-i Derya Deniz 6c+ (VIII-) (Yeni rota, Burak Serter'den)
Latetia 7b+ (IX-)
Cengizhan 7c/7c+ (IX/IX+)??
Her Gece Bodrum 8b (X) (Zorbey’in bloğunda (http://zorbeyaktuyun.blogspot.com/2011/06/her-gece-bodrum-x-ilk-cks.html
) ilk çıkışın hikayesi ve videosunu bulabilirsiniz)
Hominid 7a
(VIII)
Angry Birds 5c (VI-) (Yeni rota, Övgün Yıldırım'dan)
Öncelikle üst mağaraya gittik ve
rotaları inceledik. Havanın aşırı sıcak olması nedeni ile, alt mağarada
tırmanmaya karar verdik. Cumartesi günü Hominid (7a) rotası ile başladık.
Negatif, kısa ve sert rotaları sevdiğimden bana rota hattı oldukça güzel geldi.
Üçümüzde rotayı çıktıktan sonra Latetia (7b+) rotasını gözümüze kestirdik. O
esneda sevgili Doğan’ın boltladığı ve Zorbey’in ilk çıkışını yaptığı “Her Gece
Bodrum” rotasını inceliyordum. Rota hakikaten harika bir hattı. İleride bir gün
deneme imkanı olur belki :).
Bu arada Cengizhan ve H.G.B. rotaları yaklaşık 5. Boltta birleşiyor ve sonrasında
toplam yanlış hatırlamıyorsam 8 bolt olan her iki rota, ortak noktada bitiyor.
Övgün yine “ortak olmuyor, çok
zayıfım, bu negatif bana yaramıyor” söylemleri eşliğinde Latetia rotasını da
güzel ve temiz bir çıkışla tamamlıyor (Rotanın sonundaki dyno denemeye değer).
Bu arada Burak da istasyona giderken düşmesine rağmen güzel bir deneme yapıyor.
|
 |
Alt mağara: Cengizhan , “Cengizhan” rotasına giriş esnasında…. :)
Cengizhan rotası’nı inceliyorum.
Giriş negatif ve sert boulder kilidi, sonra biraz mental ve endurance olarak
devam ediyor. Hat ve hamleler süper. Latetia rotasında sıktığım kolenetin elimde
kalması nedeni ile, Cengizhan rotasında daha dikkatli tırmanmak istiyorum.
Pazar günü erkenden rotaya giriyorum.
|
 |
Cengizhan’ı çözmeye çalışıyorum…
Rotanın hemen girişinde bulunan ve yaklaşık 10
cm uzunluğundaki sarkıt ve hayati tutamak, maalesef yine elimde kalıyor :). Rota şu an sanırım
katıksız 7c+. Övgün’le gün boyu rotayı deniyoruz. Hemen hemen her tarafını
çözdük. Sonraki denemeler için hazırız.
Akşam 18 gibi tırmanışı bıraktık
ve 19 gibi aşağıdaydık. İstanbul’a dönerken içimizde ilk defa gittiğimiz bir
tırmanış bölgesinin verdiği heyecan ve aklımızda ileriki dönemlerdeki
gelişlerimiz vardı.
|
 |
Dönüş yolu. Burağı rota yormuş
olsa gerek :)
Özetle, İstanbul’a yakın, negatif
rota deneyebileceğiniz bu saklı kalmış ve kısmen unutulmuş bölgenin görülmeye
değer olduğunu düşünüyorum. Rotaları açan Doğan’a (unuttuğum varsa lütfen
bağışlasın) ve bölgede emeği geçen herkese teşekkürler.
Tırmanışla kalın….
Ersin…
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder