Sayfalar

2 Haziran 2014 Pazartesi

Hacıllı, “no named 8a+?”

Uzun süredir genellikle Hacıllı’da tırmanıyorum. Bölge, sesiz ve sakin oluşu, rotaların negatif, kısa ve boulder hamleler içermesi ile ön plana çıkıyor. Hacıllı’da yeni açılanlarla birlikte toplam 22 adet rota mevcut. 9 tanesi VI+ (6a) ve altında, diğerleri ise  VIII- (6c+) ve üstünde zorluğa sahip.

Giriş kilit hamlesi (1. kilit)

Uzun süredir Övgün’le ana bloğun tam ortasında bulunan Proje rotayı çalışıyorduk (Rotaların halihazırda ismi bulunmamaktadır). Hat, ana bloğun tam ortasında bulunmakta. Yaklaşık 3 hafta önce Övgün rotanın ilk çıkışını gerçekleştirdi. Nihayet yaklaşık 20-25 deneme sonucunda da 31 Mayıs Cumartesi günü rotayı tırmanabildim J




Gaston kalkış
Bu mükemmel hat hakkında biraz bilgi vermek istiyorum. Rota toplam 7 bolt ve 5 inci bolta gelinceye kadarki kısım, hattın en zorlayıcı bölümünü oluşturmakta. Son iki bolt ise rahat bir tırmanış pasajından oluşuyor diyebilirim.

Hat üzerinde iki ana kilit mevcut. Rotanın ilk kilidi hemen girişte ve bu kilidin iki çözümü bulunuyor. Benim uyguladığımda; negatifte sol el iyi bir kolenet ve sağ el kötü bir crimpten, uzun bir boulder hamlesi ile çok kötü bir slop tutamağa ve arkasından kros bir hamle ile iyi tutamağa gidiliyor. Böylece ilk ana kilit pasaj tırmanılmış oluyor.

Rotanın ikinci ana kilidi ise 4 üncü bolt hizasındaki negatiften, pozitife kalkış hamlesi. Bu kilit zorluk olarak ilk kilit ile aynı seviyede diyebilirim. Fakat önemli nokta;  ikinci kilit hamlesinin, 12 zor hamle yaptıktan sonra denenmesi ve o seviyeye gelinceye kadar ara kısımda epeyce zorlayıcı hamleler yapıldığından, yorgun kollarla hamlenin oldukça zorlayıcı ve yüksek konsantrasyon içerir hale gelişi. Şahsi düşünceme göre bu hatta zorluğunu veren asıl ana unsur da, yorgun kollar ile 4 üncü bolt seviyesinde yapılan bu dyno-block karışımı hamle.

Üst kilit hamlesi (2. kilit)
Bu ikinci ana kilitte; negatifte çok kötü ve zayıf bir kanat iki elle tutuluyor (sağ el gaston ve sol el kanat tutuş birlikte) ve ardından sağda ara tutamak olarak başparmakla ters bir under  tutularak, yaklaşık 80 cm yukarıda bulunan krimpe dengeli, doğru engram ve güç gerektiren harika bir dyno vari hamle yapılıyor. Krimpi tuttuktan sonra ise ufak zorluk içeren bir kalkış hamlesi daha mevcut ancak krimpi tutuş motivasyonu ile bu kalkış kolaylaşıyor diyebilirim. Sonrasında ise istasyona kadarki rahat ve dikkatin elden bırakılmaması gereken tırmanış pasajı kalıyor. 


Rotanın zorluk derecesi hakkında Övgün’le kesin bir sonuca varamadık. Övgün hattın 8a zorluğunda olduğunu düşünürken,  benim şahsi görüşüm ise 8a+ olduğu yönünde. Rota birkaç kez daha tekrar edildiğinde, zorluğunun daha net ortaya çıkacağını düşünüyorum.
Video için Ayla, güzel emniyeti için Övgün ve fotoğraflar için Fikriye’ye çok teşekkürler J

Tırmanışla kalın…

2 yorum: