Sayfalar

4 Mayıs 2014 Pazar

XI. Kaynaklar Kaya Tırmanış Şenliği

Yuji On-Sight 7c+ deneme...
23 Nisan sabahı 6:30 da otobüsten inerek, Erkin'le buluşmak üzere Bostanlı'nın yolunu tuttum. 7:30 da Bostanlı'ya vardım ve bir cafede kahvaltı yaparak biraz vakit geçirdim. Erkin'in araması, keyif çayımı yudumlamam ve Uğur (Alkan) la karşılaşmam aynı ana denk geldi. Eve gidip birkaç saat dinlendikten sonra Kaynaklar'ın yolunu tuttuk.

Bu faaliyette Mağara sektörde tırmanmak ve negatif rotalarda bolca deneme yapmak istiyordum. Hava güzel, kamplar atılmaya başlanmış ve kayalar karşımızda bizi
çağırıyordu.
Mağarada daha önce tırmandığım birkaç rotada ısındıktan sonra Hasta Siempre 7a rotasını on-sight denedim. Kilitteki yan tutuşu göremeyince rota ikinci denemeye kaldı. Sonrasında rahat ve sakin bir tırmanışla rotayı tamamladım. Çok çok güzel bir sol gaston tutuşun, arkasından tatlı bir kolenetin ve istasyona giderken de güzel bir blok ve uzama hamlesinin olduğu gerçekten keyif veren bir hat :)

Kahvaltı zamanı....
Matador 7c giriş

Gelmeden önce aklımda Matador 7c rotasını denemek vardı. Erkin'in betalarıyla rotaya girdim ve eksik ekspresleri takarak, hamleleri çözdüm. Akşama doğru ise bir deneme yaptım ve rahat bir tırmanışla istasyon kilibini de yaparak, bu güzel hattı tırmandım. 5 boltluk, kısa, negatif bir hat ve üst kısmında arka arkaya dead point hamleler içeren keyif veren bir rota; öneririm. Dinlenme için eve dönme vakti...
Matador 7c kilit başlangıcı
Kamp alanına bakış...

24 Nisan günü rest ve sabah Uğur ve Erkin ile Bostanlı sahilde denize nazır güzel ve uzun bir kahvaltı yapıyoruz. Sonrasında yürüyüş, çay, kahve ve akşam Ayça, Derya ve Emine'nin de katılması ile koyu muhabbetler birbirini kovalıyor. Gece 12 de ise Erkin'e sürpriz doğum günü pastası var, iyi ki doğdun Şampiyon :)

Şampiyon's Birthday party :)
25 Nisan Cuma şenliğin ilk günü ve yeniden Kaynaklar'dayız. Yine birkaç rotada ısındıktan sonra klasiklerden Kulaksız 7a rotasını tırmanıyorum. Yer yer uzamalı, yer yer yüksek ayak çekmeli güzel bir hat. Kaynaklara gelirken aklımdaki bir diğer rota da, Zorbey'in ara istasyon koyarak yeniden hayat verdiği, Doğan'ın yıllar önce açtığı Yuji On-Sight rotasıydı. Rota toplam 7 bolt ve 5. bolt hizasındaki istasyona kadar 7c+, sonuna kadar ise 8b+ zorluğunda. İyi ki de rota ara istasyonla canlandı çünkü şenlik boyunca birçok tırmanıcı tarafında yaklaşık 45-50 kez denendi :)

Akşama doğru Yuji On-Sight rotasına girdim ve kilitte kendime has, blok, küçülme ve dead pointli bir çözüm buldum. Rotanın tüm hamlelerini çözdükten sonra Cumartesi deneme için rota ile vedalaştım...

Rest Day is the Best Day
Cuma günü şenliğin ilk günü olduğundan, etraf oldukça kalabalıktı. Hatta kamp atmaya yer bulamayan bazı tırmanıcılar/şenlikçiler, vadinin yukarıları ve derenin karşısındaki düzlüklere kadar sirayet etmişti. Akşam köyde kalabalık bir ekip ile yemek yedik ve arkasından DJ performans eşliğinde şenlik alanında muhabbete daldık. Gece bulutlar arasından Özgür'ün telefonu ile yıldızları keşfetme uğraşı, ardından çöken yorgunluk, yastığa konan bitap bir baş ve derin bir uyku!....

26 Nisan Cumartesi günü öğle saatlerinde Erkin'le yeniden Mağara sektöre gittik. Bugün Mağara hiç olmadığı kadar kalabalık gözüküyor. Vadi sektörden gelen arkadaşlar ise, aynı kalabalığın orada da mevcut olduğunu söylüyor. Yuji On-Sight rotasını 6 kişi arka arkaya deniyoruz. O gün rotaya toplam 4 deneme yaptım ve her seferinde kilidin son hamlesi olan gastona giderken kendimi boşlukta buldum :) Acaba başka bir çözüm mü?? Rota açıldığından bu yana bir gün içerisinde bu kadar çok denenmemiştir diye düşünüyorum... Soğuyarak günü kapatıyoruz ve soluğu köy meydanında, yemek masası etrafında alıyoruz.... bol su, yürüyüş, kavurmalı pide ve laktik asidi dağıtma çalışmaları....

Yuji On-Sight deneme
Şahsen kulaklarım geçen yıllarda sahne alan Echoes grubunu duymak istedi bu yıl. Konser alanının biraz dışında, kalabalık bir ekiple muhabbete dalıyoruz. Arkasından ödül töreni yapılıyor; kazandığımız TL ler için tırmanış komitesi ve Bolt Box arasında köprü oluşturuyoruz ve  bol düşüş yaşadığımızdan ayrıca verilen özel hediyeye gülerek bakıyoruz :) Yorgunluk ve kalabalık eşliğinde çadırımın yolunu tutuyorum. Son hatırladığım kafamı tulumun içerisine sokmama rağmen kulağımda gümbürdeyen bas sesleri...
Özel Hediye :)

Son gün yine Mağara sektördeyiz ve ısındıktan sonra Yuji'ye tekrar giriyorum. Bu sefer kendi çözümüm değil ama herkesin uyguladığını deniyorum. Daha rahatmış...! 2 deneme yapıyorum ancak her ikisinde de ayağım kayıyor ve yine boşluktayım... Pazar gününün en güzel anısı, yağmur yağmaya başladığında herkesin Mağaranın içine toplanması ve arkasından dolu yağması olsa gerek.... Erkin'in 3. günün son denemesinde rotayı tırmanması ise sevindiriyor bizi, ellerine sağlık Şampoyon :) Eve dönme vakti...

Çadırı topluyorum ve saat 17:00 otobüsüne yetişmek üzere Ayça ve Derya ile yola çıkıyoruz. Otobüs, İzmir'den İstanbul'a kadar yağan yağmur eşliğinde yol alıyor ve gece 01:45 te terminale ulaşıyor....